Beschrijving van de opdracht

Via de mail zijn wij als bedrijf benaderd door de online marketeer van een muzikante. Hierin is gevraagd om een samenwerking om haar muziek te promoten. Dit doet zij door middel van een album release concert in oktober 2018. Het gaat om haar debuutalbum, het is dus een beginnende artieste. Na mailcontact met onze eindredacteur (Djuna), mogen wij 2 kaarten voor het concert weggeven en mogen er 2 redacteuren het concert (dinsdag 9 oktober 2018) bijwonen om verslag/een interview te doen.

De randvoorwaarden

  • Minimaal 200 woorden
  • Tone of Voice aansluitend op de artieste en onze doelgroep
  • Geschreven in de huisstijl
  • Bij de feiten blijven, we zijn immers een nieuwswebsite
  • Geredigeerd door mederedacteur en eindredacteur

Media

De media die we hiervoor gaan inzetten, zijn onze nieuwswebsite om een artikel over de winactie te plaatsen en facebook om de winactie interactief te delen onder onze volgers. Op Facebook kunnen de mensen namelijk iemand taggen waarmee ze graag naar het concert zouden willen gaan.

Het uiteindelijke verslag zal ook als artikel op onze website worden geplaatst. Deze wordt hierna crossmediaal gedeeld op Facebook, Twitter, Tumblr en Pinterest.

Samenstelling van team en rollen

Het eerste contact met het marketing team van de artieste verloopt via onze eindredacteur. 2 redacteuren (Ilse & Lysanne) nemen de taak van de win-actie op zich. Het artikel wordt opgezet en daarna geredigeerd door zowel een mederedacteur als de eindredacteur. Ik en een andere redacteur (Lysanne) doen het concertbezoek. Hier observeren wij, noteren we wat er gebeurt en maken eventueel beelden (foto/video).

Belangrijkste momenten uit de planning

Winactie

Voor de winactie is het van belang dat het artikel zo snel mogelijk geplaatst wordt. Zo blijft er genoeg tijd over voor de mensen om te reageren. Ook kunnen wij dan ruim op tijd de winnaars kiezen en doorgeven aan het management.

Concertverslag

Na contact te hebben gehad met de online marketeer, is aangegeven dat er op de dag zelf geen tijd is voor een uitgebreid interview. Wel kunnen wij een paar korte vragen stellen over de avond en de avond. Deze vragen stellen wij de dag voor het concert samen op.

Na de avond van het concert is het belangrijk dat het artikel de dag erna wordt gepubliceerd. Anders is het niet relevant meer. Die dag heeft het schrijven van het verslag dus prioriteit.