In week 11 heb ik vooral heel veel geschreven en heb me gericht op onze Facebookadvertenties. Op vrijdag heb ik een vrije dag opgenomen. 

Schoolopdrachten

Op maandag heb ik het interview met Snowstar Records gepubliceerd. Het was heel leuk om te zien dat zowel het platenlabel als de geïnterviewde oprichter, dit uitgebreid hebben gedeeld op hun socials. Hierdoor kreeg ik ook het gevoel dat alle tijd en werk die ik erin heb gestoken dan ook niet voor niets is geweest. Opdracht 8C is dan nu ook afgerond. Deze week ben ik ook gestart met opdracht 7, het onderzoek. Na wat speurwerk naar nieuwtjes op het internet en een brainstorm ben ik op een onderwerp gekomen. Hiernaast heb ik in grote lijnen vast wat onderzoeksvragen opgesteld (die ik waarschijnlijk nog bij ga werken).  

Advertenties

Vorige week heb ik het adverteren op Facebook nog een paar dagen overgenomen van een collega. Deze week heb ik er een extra taak bijgekregen. Dit hield in de foto’s van de advertenties zo bijwerken, dat dit er netjes uitziet tijdens het adverteren. Ook heb ik voor sommige een betere foto gezocht en een tweede advertentie gemaakt. Hierdoor kunnen we ook testen of advertenties met mooiere foto’s beter scoren. 

Schrijven

In het begin van de week heb ik voornamelijk aankondigingen geschreven, er kwamen er namelijk aardig wat binnenstromen. Op donderdag was er ruimte voor wat andere artikelen. Zo heb ik onder andere een artikel geschreven waarbij door het publiek lekker wat gespeculeerd kan worden. Dit soort artikelen leveren dan vaak op Facebook weer potentiële volgers op. 

Voortgangsgesprek

Op donderdagmiddag heb ik ook mijn 2e voortgangsgesprek gehad. Hier zijn eigenlijk heel veel positieve resultaten uit voort gekomen. Aangezien alles heel soepel verloopt, hebben we wat extra uitdagingen opgesteld. Meer soorten content schrijven om hiermee ook te oefenen en omdat het mij leuk lijkt ook nog wat met fotografie te doen. Dus hadden we het idee om bijvoorbeeld een fotoreportage van een gratis muziekevenement in Utrecht te maken. 

Leerdoel 5

Ik neem al wel meer de tijd voor het opstellen van mijn social media berichten. Ik merk dat het schakelen tussen tone of voice bij het ene artikel makkelijker gaat dan bij de ander. Een aankondiging is vaak heel standaard, waardoor je er niet altijd een heel pakkende tekst bij kan verzinnen. Met fun content, zoals ‘roddel nieuwtjes’ is het vaak makkelijker om een triggerende tekst te verzinnen, omdat je het bijna enkel en alleen schrijft om reacties uit te lokken. Voortgang zie ik al wel, maar het kan zeker nog beter.